Prawo Komunikacji Elektronicznej – zmiany z dn. 10.11.2024 r.

Szanowni Państwo,
z dniem 10 listopada 2024 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo
Komunikacji Elektronicznej.
Nowe regulacje zastępują dotychczasowe Prawo Telekomunikacyjne, co prowadzi do
modyfikacji zasad świadczenia przez nas usług. Z tego względu, zmuszeni jesteśmy
wprowadzić zmiany w zawartej z Państwem umowie oraz w załączonym do niej
regulaminie usług telekomunikacyjnych.
Co pozostaje bez zmian i co nie wymaga Państwa działania?
Zmiany wynikające z nowych przepisów nie wpłyną na ceny ani na jakość
świadczonych przez nas usług. W związku z tym, nie ma potrzeby, aby Państwo
podpisywali lub odsyłali zaakceptowane zmiany.
Jakie zmiany wprowadzamy?
Zmiany dotyczą m.in.:
1. sytuacji, w których możliwa będzie modyfikacja umowy oraz procedur
dokonywania tych zmian,
2. zasad ograniczania, zawieszania świadczenia usług oraz rozwiązywania
umowy, jeśli wystąpią opóźnienia w płatnościach za nasze usługi. Szczegóły
dotyczące tych zmian w umowie oraz regulaminie znajdą Państwo na kolejnych
stronach.
Informujemy również, że mają Państwo prawo do niezaakceptowania proponowanych
zmian i wypowiedzenia umowy do 10 listopada 2024 r. W takim przypadku konieczne
będzie uregulowanie ulgi przyznanej przy zawieraniu umowy, pomniejszonej
proporcjonalnie o okres od zawarcia umowy do jej rozwiązania. Ten obowiązek nie
dotyczy osób, które zawarły umowę na czas nieokreślony lub których umowa
przekształciła się na czas nieokreślony.

ZMIANY W UMOWIE O ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH

1. W § 2 ust. 8 uchylamy tę część postanowienia, która zwalnia nas z
obowiązku corocznego informowania Państwa o najkorzystniejszych
pakietach taryfowych jeżeli nie wyrazili Państwo zgody marketingowej.
Po automatycznym przedłużeniu umowy na czas nieokreślony, będziemy Państwa
informować co najmniej raz w roku o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie
pakietach taryfowych, bez względu na to, czy wyraziliście Państwo zgodę na
otrzymywanie informacji marketingowych. Obowiązek informacyjny został na nas
nałożonych przepisami prawa.

ZMIANY W REGULAMINIE ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH

1. W § 10 zmieniliśmy procedurę windykacji należności.
Gdy opóźnią się Państwo z płatnością - w pierwszej kolejności – wyślemy do Państwa
wraz z wezwaniem do zapłaty powiadomienie o zamiarze ograniczenia świadczenia
usługi. W przypadku braku uregulowania należności, ograniczenie świadczenia usługi
nastąpi w terminie 7 dni od doręczenia powiadomienia.
W przypadku dalszego braku uregulowania należności, skierujemy do Państwa
kolejne wezwanie do uiszczenia zaległości w wyznaczonym terminie. Jednocześnie
powiadomimy Państwa o zamiarze zawieszenia świadczenia Usług, w przypadku
braku uregulowania należności w terminie 3 dni od otrzymania przez Państwa
powiadomienia. Powiadomienie zostanie wysyłane nie wcześniej niż po upływie 7 dni
od dnia ograniczenia świadczenia usługi.
Wobec upływu 7 dni od dnia zawieszenia świadczenia usługi i dalszego braku
uregulowania należności, powiadomimy Państwa o zamiarze wypowiedzenia umowy
z Państwa winy, a następnie rozwiążemy z Państwem umowę, jeśli płatność mimo
wszystko nie zostanie wykonana.
Powiadomienia w toku opisanej powyżej procedury windykacyjnej będziemy Państwu
doręczać na wskazany do kontaktu adres korespondencyjny lub adres poczty
elektronicznej.
W przypadku uregulowania przez Państwa zaległych opłat, wznowimy świadczenie
ograniczonych lub zawieszonych usług nie później niż w terminie 3 dni od otrzymania
zaległych opłat.
W przypadku uporczywego opóźniania się przez Państwa z zapłatą za usługi, gdy nie
uregulują Państwo zaległych należności w terminie 14 dni od dnia doręczenia
powiadomienia o zamiarze zawieszenia świadczenia Usług, będziemy mogli od razu
zawiesić świadczenie usług (pomijając etap ograniczenia w świadczeniu usług).

2. W § 12 regulującym obowiązki i odpowiedzialność abonenta znieśliśmy
ograniczenia w zakresie udostępnienia bez naszej zgody usług innym
użytkownik końcowym za pośrednictwem lokalnej sieci radiowej.
3. W § 17 regulującym zawieszenie świadczenia usług wykreślamy przesłanki
opóźniania się z płatnościami oraz związane z udostępnianiem usług poza
lokal.

Comments are closed.

Skip to content